Automobilová značka Tesla už dlhodobo kraľovala čínskemu trhu s elektromobilitou. Počas uplynulého týždňa nastal zvrat, keďže čínska firma predstavila vozidlo za neuveriteľných 4000 eur.
Veľkému úspechu značky Tesla prispelo aj to, že v roku 2018 vybudovala svoju továreň pod názvom Tesla Gigafactory 3.
Aktuálne informácie hovoria o tom, že za posledný rok Tesla predala v Číne viac než 100-tisíc vozidiel svojej značky modelu 3. Tomuto ťahúňovi, ale teraz po novom začala dýchať značka, ktorá ju prekoná najmä cenovkou. Je vtipné to, že nový model Wuling Hongguang Mini EV viac pripomína krabicu od topánok, ale pozrime sa ako to v skutočnosti s týmto vozidlom je.
Dôvod prečo sa stal tento 4-miestny elektrický mobil obľúbený je najmä jeho dostupnosť u bežnej populácie. Totiž kto by mohol viac kraľovať s cenovkou 4000 eur za 4-miestne vozidlo, ktoré sa stalo veľmi expresne rýchlo obľúbené? Ak sa pýtate, na to kto je tvorcom tohto vozidla, tak je to primárne čínska automobilka SAIC Motor, ktorá spolupracuje s GM (General Motors).
Keď sa teda pozrieme na minulý rok a predaj Tesly, tak značka Wulling sa už minulý rok pomaly, ale isto začala blížiť k predajným číslam Tesla, keďže len v samotno začiatku tohto roka sa predalo viac než 25-tisíc automobilov značky a najmä ich nového elektro prírastku Wulling Hongguang Mini EV. V rovnakom čase, teda v januári Tesla predala len 13-tisíc modelov 3 a 1600 modelov Y.
Je to dosť vtipné, že naozaj Wulling Hongguang Mini EV sa hneď od začiatku teší veľkému záujmu od začiatku, pretože neubehol ani mesiac od predstavenia a firma už od začiatku predaja predala viac ako 15-tisíc kusov a povráva sa o ďalších 50-tisícoch objednávok. Ak sa pozrieme na to globálne, tak v tomto momente sa nová tzv. „krabica“ chytila takmer kraľovania, pretože jej po Tesla patrí druhé miesto v rámci predaja Hongguang Mini EV, pričom Tesla 3 si ešte stále drží pozíciu číslo 1.
Zdroj: BBC.com